مشخصات گل رز جاودان

آیا گل رز جاودان هدیه ای جاودانه است؟

مقدمه

دنیای گل‌ها یک دنیای شگفت انگیز و پر از زیبایی است. قطعاً با دیدن باکس گل خالی اهمیت گل‌ها را بیشتر از قبل احساس خواهید کرد. وجود گل‌ها در باکس یا دسته‌های گل یک حس طراوت و سرزندگی را به فرد خواهد داد. گل‌ها در انواع متفاوتی وجود دارند، که یکی از بهترین آنها گل رز جاودان می‌باشد. رز جاودان همانطور که از نامش مشخص است یک نوع رز، از خانواده رزهای زیبا و دوست داشتنی است. اما به راستی منظور از جاودان بودن آن چیست؟ در این محتوا شما می‌توانید با مشخصات گل رز جاودان بیشتر آشنا شده و نحوه نگهداری آن ها آشنا شوید.

مشخصات گل رز جاودان

علاقه و گرایش افراد به سمت گل‌های رز موجب گردید که در سال ۱۹۸۱ محصول دیگری به نام گل رز جاودان به وجود آمد. این نوع گل دارای طیف رنگی متنوع و متفاوتی است که با نام‌های رز ماندگار، روز ابدی، روز مومیایی، رز دیود و دلبر شناخته گردد. به تصور عده‌ای این نوع گل مومیایی شده اما طراورت و لطافت رزهای طبیعی را دارا می‌باشند. با قرارگیری آنها در باکس‌‎های گل عمده یک طرح زیباو خاصی را خلق خواهند کرد. یکی از مزیت‌های اصلی آن به کارگیری بهترین گل‌های رز دنیا می‌باشد. یعنی برای تولید یک گل رز جاودان از بهترین گل‌های رزی که در دنیا موجود است، استفاده می‌شود.

مشخصات گل رز جاودان

شاید در نگاه اول به وجود آمدن و ساخت این گل امری غیرممکن باشد، اما چنین نیست. این گل به صورت خیلی اتفاقی کشف گردید. به صورت خیلی تصادفی اشخاص با مومیایی کردن گلبرگ‌های رز در موم‌های پارافین به این نتیجه رسیدند که برای سال‌های طولانی می توان تازگی و طراوت گل‌ها را حفظ نمود. فرآیند و نحوه تولید این رز به هیچ عنوان سخت و پیچیده نیست، اما به نحوی هم نیست که بتوان آن‌ها را در خانه پرورش داد. نحوه ساخت آن به اینگونه است که گل‌های رز را در شاداب‌ترین حالت چیده و از ساقه‌ها جدا می‌کنند. سپس به وسیله اتانول، رطوبت گل‌ها را از بین می برند در آخر گل ها را درون یکسری مواد گیاهی، پارافین و اکلیل قرار می‌دهند و بعد از اینکه گل‎ها خشک شدند آنها در حباب‎های مخصوص یا باکس‌های گل خالی قرار خواهند داد.

نحوه نگهداری گل رز جاودان

نگهداری از گل‌های رز جاودان نسبت به دیگر گل‌ها، حتی انواع باکس‌های گل عمده رز متفاوت می‌باشد. پس با در نظر گرفتن موارد زیر می توانید به خوبی آن‌ها را نگهداری کنید:

  • میزان رطوبت گل

یکی از دشمنان اصلی گل‌های رز جاودان رطوبت است. به هیچ عنوان آن‌ها را در رطوبت بالای ۸۰ درصد نگهداری نکنید.

  • تابش نور خورشید

این نوع گل نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد، زیرا آفتاب و نور خورشید تمام آب و رطوبت درون آن را گرفته و به مرور آن را پژمرده خواهد کرد.

  • مواد شیمیایی

مواد شیمیایی مختلف، روغن‌ها و هرگونه موادی که از حالت طبیعی خارج باشند، برای گل‌های رز جاودان و گلبرگ‌های آن مضر هستند. پس بهتر است دقت کنید که گل‌های رز جاودان را که در باکس گل خالی گذاشته‌اید، از مواد شیمیایی به دور باشند.

  • گرد و خاک

گل‌های رز را اصولاً در حباب‌های مخصوص و یا با کس‌های گل عمده قرار می‌دهند. این باکس‌ها هم  به صورت شیشه‌ای بوده تا گرد و خاک به درون آن نفوذ نکند. این گردو خاک و آلودگی‌ها به مرور زمان زیبایی و شادابی گل‌های رز جاودان را گرفته و آن‌ها را حالت پژمرده خواهد کرد.  عده ای برای از بین بردن این گرد و خاک‌ها از آب استفاده می‌کنند. این کار اشتباه است بهتر است برای از بین بردن خاک از هوا با فشار بالا استفاده کرد.

گل رز جاودان

بسیاری از مصرف کنندگان این گل بر این باورند که می‌توان آن‌ها را در گلدان های مخصوص و یا حتی لاکچری قرار دهند، اما پیشنهاد ما به شما این است که از قرار دادن آن‌ها در گلدان‌ها صرف نظر نمایید. بهتر است آن‌ها را به هیچ عنوان از حباب‌های شیشه خود خارج نکنید، حتی اگر حباب یا باکس‌هایی هم نداشتید؛ بهتر است از فروشگاه‌های باکس گل عمده حباب‌های شیشه‌ای یا باکس‌های مخصوص آن‌ها را تهیه نمایید.

آیا گل‌های رز جاودان واقعی هستند

سوالی که اکثر دوستداران گل رز جاودان از فروشندگان می‌پرسند، این است آیا گل‌های رز جاودان نوعی گل طبیعی و واقعی به حساب می‌آیند؟ گل‌های رز جاودان گل‌های رز طبیعی بوده که صددرصد واقعی هستند و برای سال‌های سال می‌توانید به راحتی آن‌ها را نگهداری کنیم. این گل‌ها آلرژی زا نیستند و به خاطر ماندگاری بالا به عنوان یک هدیه عالی به همراه باکس‌های گل خالی می‌توان مورد استفاده قرار داد. اگر شرایط مراقبت آن را به درستی انجام دهید، حتی ۳ الی ۴ سال ماندگاری خواهد داشت.

قیمت گل رز جاودان

عوامل متعددی بر قیمت این گل اثرگذار خواهد بود. اولین مورد نوع گل و مشخصات گل رز جاودان می‌باشد، به عنوان مثال باید دید آیا گل رز مورد استفاده برای رز جاودان یک نوع گل وارداتی است یا اینکه از گل‌های داخلی می‌باشد. گل‌های رزی که در کشور ما وجود دارند، ارزان‌تر هستند. به طور کلی نوع گل رز، نژاد گل، جنس باکس‌های گل خالی همه آن‌ها بر قیمت رزهای جاودان اثر مستقیمی دارند. از همه مهمتر وجود باکس گل‌ها است. آن‌ها باید به گونه‌ای بوده که از گل‌ها به خوبی مراقبت کرده تا عمر گل افزایش پیدا کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *