نکاتی که هنگام ساخت باکس گل باید بدانید

نکاتی که هنگام ساخت باکس گل باید بدانید

نکاتی که هنگام ساخت باکس گل باید بدانید

شما می توانید با یک باکس گل چه در شکل چوبی شیک، چه در گلدان های فلزی نجیب و یا گل های خود ساخته، به بالکن یا تراس خود رنگ دهید. در ادامه همراه ما باشید تا به شما نشان دهیم که چگونه می توانید باکس گل خود را به صورت جداگانه طراحی کنید.

انواع باکس های گل

باکس های گل در انواع مختلف از چوب طبیعی، پلاستیک یا چوب خیزران، در دسترس هستند. با آنها می توانید بالکن، طاقچه پنجره یا تراس خود را مطابق با خواسته های خود تزئین کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید باکس گل خود را طراحی کنید و از مزایا و معایب مواد مختلف استفاده کنید. می توانید باکس گل خود را بصورت جداگانه طراحی کنید. به عنوان مثال با گل های رنگارنگ می توانید رنگ را به بالکن یا تراس خود بیاورید و همچنین اشکال مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

1- ساخت باکس چوبی

باکس های گل ساخته شده از چوب جامد و طبیعی بهترین استفاده را در فضای باز دارند. با استفاده از مواد، در بالکن یا تراس خود یک احساس طبیعی ایجاد می کنید. باکس های ایستاده رایگان که شبیه تخت های برافراشته هستند از محبوبیت خاصی برخوردارند. همچنین می توانید این کار را خودتان بسازید: تمام آنچه شما نیاز دارید یک جعبه پلاستیکی معمولی برای بالکن است. شما در اطراف این یک قاب چوبی می سازید. در داخل جعبه، کف آن را سوراخ می کنید تا آب اضافی به راحتی تخلیه شود. برای جلوگیری از غرق شدن در آب، باید یک لایه زهکشی ایجاد کنید.  برای فوچیا، خرزهره، درختان نارنج و لیمو و سایر گیاهان، می توانید باکس چوبی خود را مربع و مستقل درست کنید. با بکار بردن پلاستیک، فویل یا فلز از چوب در برابر رطوبت و قالب محافظت کنید. در صورت استفاده از چوب مناسب مانند روبینیا که می تواند به خوبی از پس رطوبت برآید، می توانید بدون این محافظت نیز انجام دهید. اگر قادر به ساخت باکس گل نیستید، می توانید با تهیه باکس های شرکت اصفهان گل، از خرید خود لذت ببرید، همچنین با خرید باکس گل خالی می توانید خودتان در آن ها گل بکارید.

باکس گل چیست

2- ساخت باکس پلاستیکی

یک باکس گل پلاستیکی معمولاً وزن زیادی ندارد، بنابراین می توانید آن را به راحتی روی دیوار یا نرده آویزان کنید. شما می توانید تنوع بیشتری را در بالکن یا تراس با مواد دیگری مانند فلز، چوب خیزران یا پلاستیک ایجاد کنید. اگر از پلاستیک استفاده می کنید باید به خاطر داشته باشید که نفوذ پذیر در آب نیست و خاک موجود در باکس گل مدت بیشتری مرطوب می ماند. به دلیل وزن کم می توانید باکس های گل پلاستیکی را با کنسول روی دیوار نصب کنید.

3- ساخت باکس فلزی

باکس های گل ساخته شده از ورق فلز، بسیار شیک و سبک هستند. در آنها به خصوص اسطوخودوس، گل اطلسی و باد های قیفی به خودی خود می آیند. می توانید باکس گل خود را مطابق خواسته خود طراحی کنید. این جعبه باید اشکال ارگانیک به خود بگیرد یا مربع باشد. همچنین با طناب های گره ای به انتخاب خود می توانید از هر دهانه یا گلدان یک سبد آویز درست کنید.

باکس گل چیست

نکاتی که هنگام ساخت باکس گل باید بدانید

4- ساخت باکس با گل رس (سفالی)

یک مزیت باکس گل سفالی در این است که در وزش بادهای شدید به سرعت نمی ریزد اما بالا بردن باکس نیز دشوارتر است. همچنین باید توجه داشته باشید که خاک رس رطوبت را به بیرون آزاد می کند، به همین دلیل مجبور هستید که گل های خود را بیشتر آبیاری کنید. به همین دلیل باکس های گیاهان سفالی همچنین برای گیاهانی که تحمل غرقاب را ندارند تحمل خوبی دارند.

باکس گل را در کجا نصب کنیم؟

این که باکس گل خود را در تراس قرار دهید یا آویزان کنید، به میزان فضای شما در بالکن یا تراس بستگی دارد. اگر فضای کافی دارید می توانید باکس را روی میز گل قرار دهید. اگر بالکن دارید می توانید آن را به راحتی روی نرده آویزان کنید. متناوباً، تخته های دیواری با کنسول وجود دارد که آنها را روی یکدیگر سوار می کنید تا یک دیوار گل ایجاد کنید. همچنین می توانید تخته ها را به باکس های گل و گلدان های مختلف مجهز کنید. اگر می خواهید برای همسایگان یا کنار خیابان یک صفحه نمایش خصوصی حفظ کنید، می توانید از باکس های گل با مروارید استفاده کنید. حتی می توانید از باکس های گل در آپارتمان بدون بالکن یا تراس استفاده کنید. برای این کار از گیره های فلزی، کش ها یا سیستم های پیچ استفاده می کنید تا آنها را بر روی آستانه پنجره نصب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *