گل های سمی

گل های سمی

گل های سمی

با شنیدن اسم گل همیشه زیبایی و عطر خوش برای هر کسی تداعی می شود و بعضی گل ها برای انسان نیز می توانند مفید باشند ولی همه گل ها این خصوصیات را ندارند و می توانند برای سلامتی انسان و حتی حیوانات مضر باشند و حتی موجب مرگ هم باشند.

در این مقاله قرار است چند مورد از سمی ترین گل های جهان را بشناسیم:

تاج الملوک:

تمام قسمت های این گیاه سمی و کشنده است در حدی که در قدیم در جنگ ها نوک تیر های خود را با سم آن آغشته می کردند. در صورت خوردن این گیاه فرد دچار اسهال و استفراغ و بی حس شدن کل اندام های بدن می شود.

به این گیاه زهر گرگ نیز گفته می شود زیرا طعمه گرگ ها را به سم آن آغشته و گرگ ها را از بین می بردند.

گل های سمی

خرزهره:

این گیاه یکی از سمی ترین گیاهان جهان است. برگ، گلبرگ، و شکوفه ها آن سمی و کشنده هستند.

گل های سمی

کیکوتا:

این گیاه شبیه به تاج می باشد. این گیاه بیشتر در انگلیس دیده می شود و باعث تشنج و مشکلات عصبی و مرگ می شود.

گل های سمی

گیاه کرچک:

داخل این گیاه ماده ای به نام ریسین وجود دارد که ماده ای بسیار سمی می باشد. این ماده باعث مشکلات گوارشی مثل خونریزی دسنگاه گوارش، افت فشار خون و تشنج می شود و پس از چند روز باعث مرگ می شود.

گل های سمی

نرگس:

همه ما تقریبا گل نرگس را از نزدیک دیده ایم. گل نرگس در دو رنگ سفید و زرد وجود دارد. رنگ زرد آن سمی تر از سفید می باشد. البته کل این گل سمی نمی باشد و فقط پیاز آن سمی و کشنده است.

گل های سمی

دافنه:

این گیاه یک گیاه همیشه بهار نیز می باشد و بدلیل زیبا بودن طرفداران زیادی دارد. این گیاه دارای میوه های زرد و قرمزی می باشد که خوردن آنها موجب به کما رفتن و مرگ می باشد.

گل های سمی

گل مار:

گیاهی است که دارای شکوفه های سفید رنگ است و ماده ای به نام توکسین در آن وجود دارد اگر دام هنگام عبور از این گیاه شکوفه ای آن را مصرف کند اندام و مخصوصا شیر آن هم پر از توکسین می شود و انسانی که از شیر این دام مصرف کند دچار مشکلاتی می شود.

گل های سمی

شیپور فرشته:

این گیاه نیز یکی از سمی ترین گیاهان هست که عوارض بسیار وحشتناکی دارد. خوردن گل های آن می تواند سبب توهمات و فراموشی و سپس مرگ شود.

گل های سمی

لابرنوم:

ابن گباه دارای گل های زرد رنگ خوشه ای می باشد به همین دلیل به آن زنجیر طلایی نیز گفته می شود.

ابن گیاه حاوی ماده ای به نام سایتیزین می باشد که این ماده در مقدار کم مشکلی ایجاد نمی کند ولی در مقدار بالا سبب ایجاد مشکلات گوارشی، تشنج، کما و مرگ می شود.

گل های سمی

خرید باکس گل خالی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *