چگونه گل های خود را ماندگار کنیم!

چگونه گل های خود را ماندگار کنیم!

آوردن برخی از زیبایی های باغ برای تحسین یا هدیه به دوستان بسیار رضایت بخش است.گل‌ها شادی زیادی به ارمغان می‌آورند، چه گلدانی که روی میز قهوه نشسته باشد یا یک باکس گل.اما واقعیت غم انگیز این است که این گلها ماندگاری کمی دارند.اما چگونه گل های خود را ماندگار کنیم!

ترفندها و نکات آسان زیادی وجود دارد که به ماندگاری بیشتر گل های بریده شما کمک می کند.از افزودن اقلام معمولی خانگی (مانند کمی سرکه سیب) به آب گل گرفته تا نگهداری شکوفه ها در یخچال در طول شب (بله، واقعاً!)، این نکات برای ماندگاری گل ها واقعا کارساز هستند.در اینجا چند نکته برای حفظ زیبایی گل ها برای مدت طولانی تر وجود دارد.

گلدان تمیز

قبل از قرار دادن گل ها در گلدان، مطمئن شوید که گلدان شما بسیار تمیز است.هرگز نباید گلدان خود را در ماشین ظرفشویی یا با مایع ظرفشویی تمیز کنید.این کار بقایای صابون را باقی می‌گذارد که گل‌های شما بابت آن از شما تشکر نمی‌کنند.درعوض، گلدان خود را با مقدار کمی سرکه و یا آب لیمو تمیز کنید و سپس خوب بشویید.

نحوه آبیاری گلهای بریده شده

اگر می‌خواهید گل‌هایتان را برای مدت طولانی‌تری زنده نگه دارید، مهم است که آب درون گلدان را مرتباً تازه کنید.آب را هر روز عوض کنید تا مطمئن شوید که گل های شما در آب آلوده ننشینند.اگر متوجه شدید آب کدر شده است، حتماً بلافاصله آب را عوض کنید.وقتی تازه گل های خود را بریده اید، آنها بسیار تشنه خواهند بود.برای 24 ساعت آینده مراقب آنها باشید، زیرا ممکن است نیاز به پر کردن مجدد آب داشته باشند، زیرا آنها قبلاً آن را نوشیده اند!

اگر متوجه شدید که گل‌ها کمی پژمرده به نظر می‌رسند، اما هنوز آب زیادی دارند، به آن‌ها کمی آب اسپری کنید.اسپری کردن آب به گل های بریده شده باعث تکرار یک محیط مرطوب می شود.بعلاوه، برخی از گل‌ها می‌توانند آب را از طریق برگ‌ها و گلبرگ‌های خود جذب کنند، مانند ادریسی.همچنین هر چند روز یکبار، ساقه ها را قطع کنید.من این کار را در حالی که آب را عوض می کنم ، انجام می دهم.

نحوه آبیاری گلهای بریده شده

جدا کردن برگ های آویزان

در دنیای گل ها ، برگ های آویزان ، یک «نه» بزرگ هستند.وقتی گل‌هایتان را از جعبه اش بیرون می‌آورید، از تیغه های تمیز و تیز استفاده کنید تا هر یک از برگ‌هایی را که آویزان هستند، به آرامی جدا کنید.شما می توانید این کار را فقط با انگشتان خود انجام دهید.تمام شاخ و برگ هایی را که در زیر آب قرار دارند حذف کنید ، زیرا برگ ها در آب می پوسند و تجزیه را تسریع می کنند.جداکردن برگ های آویزان نه تنها برای گل ها عالی است، بلکه چیدمان شما را زیبا و مرتب می کند.

به گل های تازه چیزی برای خوردن بدهید

به طور جدی!اضافه کردن یک قاشق چای خوری شکر به آب گلدان ، گل ها را تغذیه می کند و به تغذیه شکوفه ها کمک می کند تا برای مدت طولانی تری تازه بمانند.سرکه سیب موجود در آب گل نیز به عنوان یک عامل ضد باکتری موثر عمل می کند و تعادل pH محیط را متعادل می کند.2 قاشق غذاخوری سرکه را با 2 قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید و قبل از اضافه کردن گل به گلدان به آب اضافه کنید.

موقعیت گل

جایی که گل های خود را به نمایش می گذارید، مهم تر از آن چیزی است که فکر می کنید.گل ها را دور از نور مستقیم خورشید و دور از رادیاتور و گرما نگه دارید، زیرا خشک می شوند.گرما آنها را به سرعت پژمرده و آب آنها را تبخیر می کند.

یکی دیگر از راه‌های تازه نگه داشتن گل‌ها، قرار دادن آن‌ها در یخچال است.گل‌فروشان همیشه گل‌های خود را در یخچال می‌گذارند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند، پس چرا این کار را در خانه هم انجام ندهید؟شب قبل از رفتن به رختخواب، دسته گل خود را داخل یخچال بگذارید.دمای سرد به کند کردن پیری کمک می کند.در حالت ایده آل، گل ها باید هر بار حدود هشت ساعت در یخچال باشند.

افزایش عمر گل های تازه

سخن نهایی – چگونه گل های خود را ماندگار کنیم!

با این نکات، باید خانه ای پر از گل برای مدت طولانی داشته باشید.به یاد داشته باشید، برخی از گل های بریده شده ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه دارند.با رعایت این نکات، باید حداقل یک هفته از گل های از شاخه بریده لذت ببرید، شاید هم بیشتر!

از فلاور باکس چوبی گرفته تا باکس های چرمی و حتی مقوایی، ما راه‌های زیادی داریم که می‌توانید گل‌هایتان را مدتی طولانی‌تر نگه دارید و در حین حال خانه‌تان را پر از گل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *